onsdag 29 maj 2013

Design Save & Go Jr Pärlbricka

Här är några bilder på den hopfällbara pärlbrickan Design Save & Go Jr. Brickan består av två delar med fastmonterad pärlmatta. Båda delarna kan användas som pärlbricka och de kan kopplas loss från varandra. 

När delarna är ihopkopplade kan pärlbrickan stängas som en bok eller laptop. Pärlor och mindre verktyg kan ligga kvar och hålls på plats av pärlmattan. 

Brickan mäter c:a 22,5 x 30 cm när den är hopfälld (24 x 30 inklusive gångjärnen), dvs lite större än ett A4-ark. Tjockleken är c:a 2,5 cm. 

Jag har använt brickan på två pärlträffar (BLM i Lund och Pärla! i Göteborg) och den har fungerat bra för mig. Gångjärnet kräver "rätt" handgrepp när brickan ska öppnas, men efter några gånger fick jag in snitsen (tips: lägg brickan på bordet och dra locket uppåt/bakåt samtidigt som du öppnar det). Jag reste med lätt packning med endast en ryggsäck för mina pärlor och verktyg och pärlbrickan passade perfekt i laptop-facket i ryggsäcken :-) 

I bilden ovan ser du även Mighty Bright XTraFlex LED-lampan som jag hade med mig på pärlträffen. I ett väl upplyst rum gör den ingen större skillnad, men jag använder den alltid när jag pärlar hemma framför TV:n.

Brickan när den är öppen.
 


Delarna kan enkelt kopplas isär.

Brickan när den är stängd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar