onsdag 16 september 2015

Nya produktbilder på gamla varor

De äldsta produktbilderna i webbshoppen är från 2007, tagna med en kamera från 2005 och med ett par vanliga pärllampor som ljuskälla.

Genom åren har jag uppgraderat "fotostudion" steg för steg. Bättre belysning, fototält, nyare kamera och bättre bakgrund. Jag har hittat bättre inställningar på kameran och lärt mig använda blixt på rätt sätt. Jag har även lärt mig bättre och bättre sätt att fixa till det sista på datorn. 

När de nya produktfotona har blivit bättre har de äldsta bilderna börjat kännas tråkiga i jämförelse. Nu har jag börjat det mödosamma arbetet att fotografera om alla produkter som skulle behöva fräschare produktbilder. Det handlar om flera hundra bilder, så det kommer att ta tid innan alla är utbytta. Hittills har jag bytt ut c:a 70 bilder och igår fotograferade jag ytterligare 10-15 gamla varor. 

Nedan ser du exempel på skillnaden mellan gammal och ny bild. Klolåsen är några av varorna jag fotograferade igår, och de nya bilderna kommer upp under veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar