onsdag 27 februari 2013

100 st pärlmattor

Hoppsan, 100 st pärlmattor tar visst mer plats än jag hade väntat mig.  Lådan de kom i mäter 28 x 35 x 48 cm och förutom ett "visningsexemplar" av varje färg åker de nu ner i lådan igen så att de inte ska bli dammiga. Sedan ska jag bara hitta en plats för lådan.

Lådan innehöll nio olika färger och några tvåfärgade pärlmattor. De nio olika färgerna ska upp i webbshoppen. Jag orkar nog inte fotografera de tvåfärgade, så om du vill ha en tvåfärgad pärlmatta kan du komma och hälsa på i butiken och köpa en på plats :-)

Här har jag dukat upp varor för fotografering till webbshoppen. En del av dem levererades idag, andra har funnits i lagerbutiken sedan november men inte hunnit bli fotograferade än.

Nästa steg är att fotografera allt. Sedan ska jag redigera bilderna och katalogisera varorna. Katalogisering innebär att jag skriver upp namn, beskrivning, pris, förpackningsstorlek, kategori, färger osv i ett kalkylark. När kalkylarket är färdigt laddar jag upp de redigerade bilderna till webbshoppen och läser in kalkylarket. Hela processen med fotografering, bildbehandling och katalogisering tar flera timmar, vilket betyder att jag inte blir färdig idag. Med lite tur kommer varorna upp i webbshoppen nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar