torsdag 15 november 2012

Sorterar pärlor

Detta är ett gammalt inlägg. Silvergrejs har inte längre någon fysisk butik. Välkommen att lägga din beställning via vår webbshop, silvergrejs.se

Jag har tagit med alla mina pärlor till lokalen och har börjat sortera dem. Detta inkluderar de pärlor jag köpt för att göra smycken, dvs min "egen" samling. En hel del av dessa hamnar nu bland "plockgodiset" eller i fyndlådan. De har suttit i min samling i upp till fem år och har fortfarande inte blivit till smycken, och när jag väl får en idé har jag som vanligt ändå aldrig rätt pärlor. 

Eftersom jag har begränsad mängd av dessa pärlor lägger jag inte upp dem i webbshoppen. De får bli ett specialsortiment för alla som kommer på besök i butiken ;-) Bland specialarna finns även delar av min knappsamling, färgad SoftFlex smyckevajer på löpmeter och fyndlådan som nu utökas med fler udda pärlor i halvädelsten.

När jag har sorterat klart min "samling" ska jag ge mig på lådorna med nya pärlor som jag fick hem nyligen. Då vankas det bl.a. stenpärlor och sötvattenpärlor i mängder. Målet är att hinna hänga upp och prismärka allt inför invigningsminglet nästa vecka. Efter det ska jag fotografera dem och lägga upp dem i webbshoppen, men detta kan dröja ytterligare någon vecka. Fotografering och katalogisering av ett femtiotal olika varor tar flera timmar och jag hinner bara ägna ett par timmar om dagen åt det.

Snart är det fullt på "plockgodis"-bordet. Jag har mycket kvar att sortera och lägga upp där, så jag kan behöva ha lite lagerrensning för att få plats med allt nytt. Fyndlådan med sista slattar och udda pärlor kommer nog att vara knökfull när jag är färdig med detta.

Nästa fråga är var jag ska ställa fyndlådan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar