fredag 2 november 2012

På besök i lokalen

Whiteboard-sudd står just nu högt på inköpslistan.

Detta är ett gammalt inlägg. Silvergrejs har inte längre någon fysisk butik. Välkommen att lägga din beställning via vår webbshop, silvergrejs.se 

Idag tog jag med måttband och whiteboardpenna och måttade på möbleringen i min nya lokal. Vi mätte upp lokalen redan i onsdags så jag har suttit och skissat på datorn, men det är ännu bättre att planera på plats i lokalen för att få en känsla för hur det kommer att se ut i verkligheten.

Jag tycker om att planera inredning. Det är både en estetisk, praktisk och ekonomisk utmaning. Jag måste kunna röra mig i lokalen och packa ordrar på ett effektivt och ergonomiskt sätt, lokalen ska se fin ut när jag får besök av kunder och möblemanget får inte kosta alldeles för mycket.

Imorgon börjar vi flytta in möblerna. Varorna flyttar jag in först efter att larmet är installerat, vilket jag ännu inte har datum för. Jag tror inte att någon orkar bryta sig in för att stjäla en bättre begagnad Ikea-soffa bara för att det ännu inte finns larm i lokalen...


Utsikten. Nästa gång ska jag ta med fönsterputs.
När jag var i lokalen idag fick jag lite försmak av att vara i ett hus där det finns andra människor. Det ska bli trevligt att ha lite andra ljud runt omkring än bara tickandet av en klocka och suset från datorn.

Visst är det skönt med tystnad ibland, men med ljud av andra som arbetar runt omkring känner jag mer att jag är "på jobbet". Jag jobbade ju i nästan tio år i en halvöppen kontorsmiljö som surrade konstant av prat och musik. 

Jag träffade tre av de andra hyresgästerna på samma våning. De gör alla helt olika saker och verkar trevliga allesamman. Stämningen verkar vara öppen och trevlig, de lämnar sina dörrar öppna mot korridoren när de är på plats och håller lite koll åt varandra.

Det här kommer nog att bli riktigt bra :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar