onsdag 10 oktober 2012

Rapport från pärlträff

I helgen var Silvergrejs på utflykt till pärlträffen PUSS. 140 pärlare från hela landet samlades i Täby för att pärla, umgås, gå på workshops, delta i roliga tävlingar och shoppa pärlor hos pärlbutikerna som var på plats.

Så här såg Silvergrejs ut på PUSS i helgen.
Plocklådor med halvädelsten
Jag var på plats bland butikerna med massor av pärlor och verktyg och ett urval av sortimentet i silver.

Jag hade även med mina egengjorda lampworkpärlor, som än så länge inte finns till salu på nätet och hela mitt lager med fusade glascabochoner.

Glasfusing - före
Glasfusing - efter
På lördagen höll jag workshop i glasfusing. Till vänster är en bild av några av deltagarnas alster innan de fusades. Till höger ser du hur de såg ut när de kom ut ur ugnen dagen därpå. Riktigt fina tycker jag!

Jag höll även en workshop i glaslera, men de alstren är inte brända än.

En del av goodiebag-gåvorna
Jag var rent teoretiskt även med som deltagare i träffen, men hann inte pärla alls under helgen eftersom jag hade fullt upp i butiken. Jag fick i alla fall en goodiebag, dvs en påse med gåvor från alla sponsorer. Goodiebagen är ett av mina favoritmoment på pärlträffarna. Man hittar alltid något nytt och spännande i dem. Dessutom skickar många av sponsorerna rabattkoder som gäller i deras webbshoppar efter pärlträffen.

Mina shoppingfynd! Det här ska jag göra något fint av.
Mitt andra favoritmoment är shoppingen. När så många pärlbutiker samlas på ett ställe är det mycket lättare att hitta det man vill ha. Man kan klämma och känna på varorna och man kan leta efter matchande produkter hos olika butiker.

Jag hittade fina rospärlor hos Hobbyimport LNT, och med dessa som utgångspunkt handlade jag pärlor, tråd och band av de andra butikerna. Nu har jag en hel påse med färgkoordinerade material att göra något fint av. Jag vet ännu inte vad det ska bli, men jag har en bra utgångspunkt med så många fina matchande pärlor och band.

 Blev du också sugen på att gå på pärlträff? I vår arrangeras två stora pärlträffar:

Bead Lovers Meet i Lund den 8-10 mars
Pärla! i Göteborg den 3-5 maj


Jag tar inte med butiken till dem eftersom det är så långt att åka, men jag sponsrar och ska vara med som deltagare om jag får plats. Hoppas att vi ses på någon av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar