måndag 12 november 2012

Första dagen i nya lokalen

Detta är ett gammalt inlägg. Silvergrejs har inte längre någon fysisk butik. Välkommen att lägga din beställning via vår webbshop, silvergrejs.se

Idag hade jag min första arbetsdag i den nya lokalen. Allt är inte riktigt på plats än, men möblerna står där de ska och varulagret finns där även om en del saker fortfarande ligger nerpackade i lådor. Jag hittade allt jag behövde för dagens ordrar och hann även ställa i ordning lite till.

Det kändes ovant att vara i ett främmande hus och jobba. När jag började driva Silvergrejs på heltid kände jag mig till en början lite ensam, men det gick över efter några veckor och nuförtiden känner jag mig fullständigt bekväm med att vara ensam hemma.

I den nya lokalen kände jag plötsligt den där ensamheten igen, trots att jag inte ens är ensam i huset. Arbetet är detsamma, jag har Facebook och min ljudbok precis som vanligt, så det finns ingen anledning till att jag skulle känna mig ensammare där än hemma. Kanske var det egentligen inte ensamhet jag kände då eller nu, utan bara ovanan i en ny omgivning och ändrade rutiner. Jag behöver helt enkelt "gå in" den nya lokalen, både vänja mig själv vid den och forma den så att den passar mig.

Jag hade kameran med mig idag för att ta bilder på lokalen, men batteriet var slut (fotot ovan är taget med mobilen). Jag gör ett nytt försök imorgon, så får ni se hur fint jag faktiskt har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar