onsdag 31 oktober 2012

Funderingar inför flytt

Detta är ett gammalt inlägg. Silvergrejs har inte längre någon fysisk butik. Välkommen att lägga din beställning via vår webbshop, silvergrejs.se

Imorgon får jag tillträde till företagets nya lokal. Själva flytten sker någon helg i november. Jag har en lång lista med saker som behöver fixas och införskaffas tills dess, allt från larm och inredning till en extra laddarsladd till laptopen så att jag kan ha en sladd hemma och en på jobbet.

Det är över två år sedan jag hade något ställe att kalla "jobbet", och att snart åter igen kunna säga att jag ska "gå till jobbet" känns lite speciellt. Jag ser fram emot att få skilja på hem och arbetsplats. Samtidigt är det bekvämt att jobba hemma. Jag behöver ingen extra köksutrustning eftersom jag bara behöver gå upp för trappan för att komma till köket. Jag kan gå runt i verkstadsbyxor och någon gammal T-tröja. Jag behöver bara ett par terminalglasögon och en laserskrivare.

Nu behöver jag skaffa en till laserskrivare, leta reda på glasögonfodralet så att jag kan ta med mig glasögonen till och från jobbet, skaffa ett fodral till laptopen och börja fundera på matlådor. Var ska jag ha "mina" pärlor, dvs de jag för tillfället pärlar med? Ska jag pärla hemma eller på jobbet eller ska jag bära pärlprojekten fram och tillbaka? Var ska jag ha fotostudion? Kameran är ju min privata, även om jag sällan använder den till något annat än produktfotografering nuförtiden.

Så småningom kommer det mesta att lösa sig, men det tar lite tid att fundera på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar