fredag 14 september 2012

Silvergrejs har blivit med blogg!

Som egen företagare sitter jag för det mesta ensam på "jobbet" (hemma i källaren). Jag trivs med att bestämma allt själv och har inte så stort behov av medarbetare, men samtidigt är jag ganska pratglad. Jag vill berätta för någon om roliga, konstiga eller irriterande saker som händer under dagen.

I brist på kollegor att skvallra med vid eftermiddagsfikat tjattrar jag mycket på Facebook, men ingen orkar läsa långa inlägg på Facebook. Det korta formatet gör mig frustrerad när jag har mer att berätta. Därför startar jag denna blogg.

Här ska jag självklart berätta om nyheter i webbshoppen och annat som händer på pärlfronten, men jag kommer också att berätta om hur det är att driva webbshop och att driva eget företag. Kanske kommer jag även med tips och artiklar om smycketillverkning.


Känner du igen bannern till vänster? Den gjordes till Facett.STHLM 2008 och stilen är samma som jag hade i webbshoppen vid öppnandet 2007.

Snart fyller webbshoppen fem år. Jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska fira det. Rabattkampanj är kanske traditionellt, men är inte det lite fantasilöst?

2 kommentarer:

  1. Kul att se att du börjar blogga! :D
    Eftersom jag drömmer lite om en egen webbshop med mina smycken o återkommer till er site för att handla till mina projekt ska jag med nöje följa o läsa efter tips o trix från dig! :)
    Mvh Milli

    SvaraRadera
  2. Väldigt uppskattat med rabatt, men festligare för oss än för dig.
    :-)

    SvaraRadera