tisdag 26 februari 2013

Prydligare adresser

För ett par år sedan fick jag en nästan ny Dymo LabelWriter som min pappa hade hittat på loppis. Tanken var att jag skulle använda den till att skriva ut adresslappar för ordrarna. Jag ställde den i en hylla i väntan på att jag skulle hinna sätta mig in i hur den funkar.

Förra veckan kom den äntligen ur sin hylla tack vare att min man tog tag i projektet och tog reda på vad man kan göra med den. Han upptäckte att man med ett ganska enkelt javascript kan få den att skriva ut etiketter med ett knappklick från en webbsida. När han hade fixat ett sådan javascript kunde jag lägga till det på sidan för orderhantering i min webbshop så att jag kan skriva ut adresslappar direkt från ordrarna. En fördel med att jag har utvecklat min webbshop helt själv är att jag kan göra sådana saker. En nackdel är att jag först måste komma till skott.

Igår hade etikettskrivaren premiär i butiken och jag märkte genast hur bekvämt det är att slippa skriva adresserna för hand. Kanske uppskattar även Posten att adresserna på mina ordrar nu är läsliga ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar